Εθκιάβασα "Το Νήμα" της Βικτώρια Χίσλοπ.
Εν αρκετά καλό! Όσοι εν το θκιαβάσετε, να το θκιαβάσετε, σας το συστήνω ανεπιφύλακτα.
Μεν περιμένετε κάτι ανάλογο του: "Το Νησί".
Κατ' αρχάς γιατί μιλά για την Θεσσαλονίκη, κυρίως, αλλά τζαι γιατί καταπιάνεται πολλά με τις ιστορικές τζαι πολιτικές συνθήκες στην Ελλάδα του περασμένου αιώνα.
Η ιστορία εν αρκετά καλή τζαι παρόλο, που στην αρκή μπορεί να σου φανεί λλίον βαρετό, μόλις αρχίζει η... αφήγηση, απογειώνεται το θέμα. Την ιστορία τζείνης της ταραγμένης περιόδου, εθκιάβασα την σε πολλά βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Παρόλ' αυτά, τουν το βιβλίο επρόσθεσεν μου ακόμα κάποιες γνώσεις, οι οποίες έχουν να κάμουν κυρίως, με την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Εν μου αρέσκει να συγκρίνω τα έργα ιδίου συγγραφέα, αλλά σαφώς "Το Νησί" θεωρώ το ανώτερο. Ίσως γιατι το θέμα του ήταν τόσο τραγικό τζαι ταυτόχρονα άγνωστο (στις περισσότερες πτυχές του) στο πλατύ κοινό, που τζαι η ίδια η συγγραφέας, αναγκάστηκε να υπερβεί εαυτόν, για να το καλύψει.
"Το Νήμα" καταπιάνεται με τα δραμματικά γεγονότα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, της Μικρασιατική Καταστροφής, του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, του Εμφυλίου κλπ, όμως, επειδή έχει αφηγηματική προσέγγιση, παρουσιάζονται ελαφρώς αποστασιοποιημένοι οι χαρακτήρες (κάτι που δεν σε χαλά καθόλου, γιατί αποφεύγεται έτσι, το υπερβολικά μελό).
Εν θα σας πω τίποτε άλλο, γιατί ούτ' εμένα μου αρέσκει να μου μιλούν για ένα βιβλίο, που πρόκειται να θκιαβάσω! Ούτε ποττέ θκιαβάζω την περίληψη, γιατί πιστεύκω ότι έτσι, χάνεται η μαγεία της εξερεύνησης του αγνώστου!
Τέλος, νιώθω ότι πρέπει να δηλώσω το εξής: κάθε φορά που θκιαβάζω ένα βιβλίο, που περιγράφει καταστάσεις που έζησαν άνθρωποι, που γεννήθηκαν αρχές του περασμένου αιώνα στην Ελλάδα, νιώθω ιδιαίτερα ευγνώμων και προνομιούχα, που εν εγεννήθηκα τζείνη την περίοδο σε τζείνη την περιοχή. Σκέφτου να ζήσεις: θκυό Παγκοσμίους Πολέμους, με ούλλες τες κακουχίες που περιλαμβάνει το πακέτο, έναν Εμφύλιο σπαραγμό με ούλλα τα παρελκόμενα, πραξικοπήματα, χούντες, μοναρχίες, ολιγαρχίες, δικτατορίες, τάχα δημοκρατίες κλπ. Ευτυχώς, που εν ζουν πλέον τζι εγλυτώσαν, τουλάχιστον, την οικονομική κρίση τζαι όσα έπονται...
Εν αρκετά καλό! Όσοι εν το θκιαβάσετε, να το θκιαβάσετε, σας το συστήνω ανεπιφύλακτα.
Μεν περιμένετε κάτι ανάλογο του: "Το Νησί".
Κατ' αρχάς γιατί μιλά για την Θεσσαλονίκη, κυρίως, αλλά τζαι γιατί καταπιάνεται πολλά με τις ιστορικές τζαι πολιτικές συνθήκες στην Ελλάδα του περασμένου αιώνα.
Η ιστορία εν αρκετά καλή τζαι παρόλο, που στην αρκή μπορεί να σου φανεί λλίον βαρετό, μόλις αρχίζει η... αφήγηση, απογειώνεται το θέμα. Την ιστορία τζείνης της ταραγμένης περιόδου, εθκιάβασα την σε πολλά βιβλία της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Παρόλ' αυτά, τουν το βιβλίο επρόσθεσεν μου ακόμα κάποιες γνώσεις, οι οποίες έχουν να κάμουν κυρίως, με την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Εν μου αρέσκει να συγκρίνω τα έργα ιδίου συγγραφέα, αλλά σαφώς "Το Νησί" θεωρώ το ανώτερο. Ίσως γιατι το θέμα του ήταν τόσο τραγικό τζαι ταυτόχρονα άγνωστο (στις περισσότερες πτυχές του) στο πλατύ κοινό, που τζαι η ίδια η συγγραφέας, αναγκάστηκε να υπερβεί εαυτόν, για να το καλύψει.
"Το Νήμα" καταπιάνεται με τα δραμματικά γεγονότα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, της Μικρασιατική Καταστροφής, του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, του Εμφυλίου κλπ, όμως, επειδή έχει αφηγηματική προσέγγιση, παρουσιάζονται ελαφρώς αποστασιοποιημένοι οι χαρακτήρες (κάτι που δεν σε χαλά καθόλου, γιατί αποφεύγεται έτσι, το υπερβολικά μελό).
Εν θα σας πω τίποτε άλλο, γιατί ούτ' εμένα μου αρέσκει να μου μιλούν για ένα βιβλίο, που πρόκειται να θκιαβάσω! Ούτε ποττέ θκιαβάζω την περίληψη, γιατί πιστεύκω ότι έτσι, χάνεται η μαγεία της εξερεύνησης του αγνώστου!
Τέλος, νιώθω ότι πρέπει να δηλώσω το εξής: κάθε φορά που θκιαβάζω ένα βιβλίο, που περιγράφει καταστάσεις που έζησαν άνθρωποι, που γεννήθηκαν αρχές του περασμένου αιώνα στην Ελλάδα, νιώθω ιδιαίτερα ευγνώμων και προνομιούχα, που εν εγεννήθηκα τζείνη την περίοδο σε τζείνη την περιοχή. Σκέφτου να ζήσεις: θκυό Παγκοσμίους Πολέμους, με ούλλες τες κακουχίες που περιλαμβάνει το πακέτο, έναν Εμφύλιο σπαραγμό με ούλλα τα παρελκόμενα, πραξικοπήματα, χούντες, μοναρχίες, ολιγαρχίες, δικτατορίες, τάχα δημοκρατίες κλπ. Ευτυχώς, που εν ζουν πλέον τζι εγλυτώσαν, τουλάχιστον, την οικονομική κρίση τζαι όσα έπονται...
Ουφ, νόμιζα ότι θα μιλούσες για το οδοντικό νήμα... Με έχει πιάσει εμμονή με το θέμα, φαίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω κι εγω καποια θεματα με... νηματωδεις καταστάσεις, αλλα δεν ειναι του παροντος... κι οπως παει ουτε και του μελλοντος ;ζ (Δεν μιλω για οδοντικο νήμα =])
ΔιαγραφήΤο είδα προχθές στο βιβλιοπωλείο και φοβήθηκα ότι είναι πολύ μελό και δεν το πήρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν ναι καθολου μελο Σμιλι μου! Εν δραματικες οι καταστασεις αλλα, οπως τα περιγραφει, εν σαν να τα βλεπεις που μιαν αποστασην "ασφαλειας"... Εν καθεται να αναλυσει λεπτομερως, τον συναισθηματικο κοσμο των χαρακτηρων (κατι το οποιο εκνευριζει με στα βιβλια, οταν συμβαινει).
ΔιαγραφήΘκιαβασ' το τζι εσχει να καμει ποοοοολλα με... εργοχειρο!
Βάζουμε το στα υπόψιν καλό
ΑπάντησηΔιαγραφήΕβαλα πολλα... τζαμαι τελευταια ;Ρ
ΔιαγραφήΤη Χίσλοπ την έβαλα στη μαύρη λίστα γιατί δύο βιβλία έγραψε το νησί και το γυρισμό και είναι το ίδιο πράμα. από ό,τι φαίνεται τζαι το τρίτο της βιβλίο το ίδιο πράμα κάμνει. ιστορικά ή κοινωνικά γεγονότα, περασμένη εποχή, καμιά δακρύβρεχτη ιστορία στη μέση, επιφανειακή ανάλυση.
ΑπάντησηΔιαγραφήθα το διαβάσω αν μου το δανείσουν. να το αγοράσω no way.
αν σε ενδιαφέρει η Θεσσαλονίκη here you are: Θεσσαλονίκη, πόλη των φαντασμάτων Χριστιανοί, μουσουλμάνοι και εβραίοι 1430-1950 του Mazower Mark
Εν εθκιαβασα "Τον Γυρισμο", αλλα "Το Νημα", οπως ειπα τζαι στην αναρτηση εν εσχει καμια σχεση με "Το Νησι".
ΔιαγραφήΜιλα για διαφορετικες εποχες τζαι καταστασεις. Εν ναιν τοσο δακρυβρεχτο, οπως Το Νησι, γιατι καταπιανεται πολλα με τα ιστορικα τζαι πολιτικα της εποχης (ισως τζαι λλιον παραπανω που το κανονικο). Θιγει θεματα πολλα σοβαρα, οπως η ανταλλαγη πληθυσμων μεταξυ Ελλαδας και Τουρκιας, μετα την Μικρασιατικη Καταστροφη, η αντιμετωπιση που ειχαν οι Εβραιοι στη Θεσσαλονικη, η ατιμωρησια των δοσιλογων (προδοτων, μαυραγοριτων κά) κατα την Γερμανικη Κατοχη, η δεξια και αριστερη προπαγανδα κατα την περιοδο του Εμφυλιου καπ.
γεία σου Γρούτα...
ΑπάντησηΔιαγραφήθα συμφωνήσω με την Μάνα... Η Χίσλοπ είναι νομίζω η συγγραφέας του ενός βιβλίου... Βρήκε την μαγική συνατγή και γράφει με παρόμοιο τρόπο... ούτε εγώ θα το αγοράσω... αλλά επειδ΄γ θέλω να το διαβάσω ελπίζω κάποιος να μου το δανίσει...
Καλοσωρισες Ωραια!
ΔιαγραφήΤοτε ισχυει η απαντηση που εδωσα στην Μανα τζαι οταν το θκιαβασεις, ελπιζω να αναθεωρησεις.
Πιστευκω οτι μετα που Το Νησι, εβαλε ψηλα το πυχη τζαι καπου ισως να περιμενει τζαι το κοινο πολλα περισσοτερα.
Θα επιδιωξω να θκιαβασω τζι εγω Τον Γυρισμο, για να δω την σχεση που εσχει με Το Νησι.
η Χίσλοπ θα έρθει στη Λεμεσό για παρουσίαση του βιβλίου, σίγουρα θα είσαι εκεί :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε καμια των περιπτωσεων! Τα αυτογραφα τζαι η "λατρεια" γενικα σε καποιο προσωπο (το στοιχειο του "φαν" δηλ.)με αφηνει παγερα αδιαφορη.
ΔιαγραφήΜπορει να θαυμαζω καποια απο τα εργα της, αλλα την ιδια την γνωριζω ελαχιστα εως καθολου.
Απο το να θαυμαζεις τα εργα, ή τα τραγουδια ή την φωνη καποιου, ωσπου να κοφκεις φλεβες για παρτυ του (χωρις να εχεις την παραμικρη ιδεα για το ατομο του), πιστευκω εσχει μεγαλο χασμα αναμεσα. Και πραγματικα τουτο, μου δημιουργει απορια: οταν βλεπω καποιους να το γεφυρωνουν, μπαινοντας σε μιαν ουρα για να σφιξουν απλα το χερι καποιου αγνωστου ή να παουριζουν κατω που μια σκηνη.
Τεθκοιες εκδηλωσεις λατρειας, πιστευκω, οτι δικαιουνται μονο πολλα δικοι μου ανθρωποι, τους οποιους θαυμαζω για διαφορους λογους, απεριοριστα.
Πρωτη φορα διατυπωνω γραπτως τουτην την αποψη μου... ακουεται καπως, εν ναι?
κάπως κάπως, όι πολλά :-)
Διαγραφήτούτο με το να σταθώ στην ουρά για αυτόγραφο ή να σφίξω το χέρι ή απλά να μιλήσω σε κάποιον που θαυμάζω το καταλαβαίνω αλλά δεν το κάμνω. είμαι πολλά ντροπαλή τζαι κωλώνω να μιλήσω σε κάποιον που θαυμάζω. από τη μια, οι δημιουργοί συνήθως θέλουν την επαφή με τον κόσμο, εν μια κατά πρόσωπο επιβράβευση. που την άλλη, ο παραπάνω κόσμος που το κάμνει εν για να έχει να το λέει: "είδα που κοντά τον τάδε". έτυχε να μου πει κάποιος ότι είδε από κοντά και μίλησε με τον Θηβαίο τζαι εν πολλά κοντός, τούτο είχε να σχολιάσει! δηλαδή δεν τον έκοφτε τι έχει γράψει τούτος ο άνθρωπος αλλά πως είναι εξωτερικά! με αυτό καταλήγω σε τζείνο που ήθελα να πω: άμα θαυμάζεις ένα άτομο για τη δουλειά του, δεν είναι λογικό να θέλεις να τον ακούσεις να μιλά γι αυτήν;
Εσχεις δικαιο. Εν εσκεφτηκα οτι εν να μιλησει για το βιβλιο (εν επηα ποττε τζαι εν ηξερω τι γινεται σε ετσι περιπτωσεις). Ενομιζα οτι απλα υπογραφει βιβλια. Σιουρα εν ενδιαφερον το να πει ας πουμε, υπο ποιες συνθηκες εμπνευστηκε τζι εγραψε το βιβλιο.
ΔιαγραφήΑν ηξερεις ποτε τζαι που, πε μας, να δουμε αν μπορουμε να παμε :)
ούτε εγώ επήα καμιά φορά, συνήθως βαρκούμαι ενώ ξέρω ότι έχουν ενδιαφέρον! :-)))
Διαγραφήόλες οι πληροφορίες εδώ:
http://www.parathyro.com/?p=7466
Ουφ ξερεις ποτε ερχεται και που;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Τεθκοιες εκδηλωσεις λατρειας, πιστευκω, οτι δικαιουνται μονο πολλα δικοι μου ανθρωποι, τους οποιους θαυμαζω για διαφορους λογους, απεριοριστα."
ΑπάντησηΔιαγραφήενκιου βρα! ΕΝ ήταν ανάγκη..ξέρεις ότι είμαι χαμηλων τόνων εν εν αναγκη να με θαυμάζεις.
Τωρά με τούντην αρκή που καμες εννα κάμνουμε βιβλιοκριτικές?? να αρκέψω τζαι να μεν τελειώνω???
Οταν εγραφα το συγκεκριμενο σχολιο, ουδολως επηεν ο νους μου σε σενα! Κακως, κακιστα! Αλλα μεν περιμενεις τζαι τιποτε ττεμενναες!
ΔιαγραφήΓραψε κορη μου τζαι κριτικες, μαλλωνει μας κανενας! Ωσπου να στησει την βιβλιολεσχην η Μανα. Αλλα μεν καμνεις περιληψη του βιβλιου, ομως, να χανουμεν ουλλον το αξιον!
Ούφουυυυυ ρε Γρόυτα για κάποιο λόγο τα ποστς σου αρκούν να εμφανιστούν σε μένα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλοσπαντων, κάλιο αργά παρα ποτέ ένε;
Εννα συμφωνήσω με τη Μάνα, και ΄γω έβαλα την στα κατάστιχα μου επειδή και τα δύο της άλλα εν το ίδιο πράμα. Αλλά τζίνο που της θαυμάζω εν την ιστορική έρευνα που κάμνει για κάθε της βιβλίο. Εν έπιασε ένα ιστορικό γεγονός και να πίενει, ασχολείτε κάθε φορά με άλλο, μπράβο της για τούτο.
Επίσης ήθελα να σχολιάσω τζίνο που ελέατε με την Ουφ. Εν ωραία να πίενεις να ακούεις συγγραφείς να μιλούν για τα βιβλία τους, εν κάτι πολλά ενδιαφέρον. Πέρσι επήα να δω την συγγραφέα πάνω στην οποία εστήριξα την διπλωματική μου και την ώρα που υπόγραφε βιβλία επεριτριγύρζα τζιαμέ γυρώ και όπως εμίλαν με τον καθένα ξεχωριστά άκουσα την να λαλεί μια κουβέντα που ασπούμε υποστήριζε ούλλη τη βασική υπόθεση πάνω στην οποία εστήριξα την διπλωματική μου. Μόλις το είπε ήθελα να αρκέψω να χορέφκω! (Ασχετο ξερω το)
Ε μα αφου χωρις να το ξερει επιβραβευσε σε, ειναι να μην θελεις να χορευκεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαμε μαζι στην Χισλοπ? Εν 14 του Φεβραρη, ομως, πον να ρτει, οποτε μπορει να σχεις κατι καλυτερο να καμεις ;)
Καλώ να πάμε. Εγώ εν το βλέπω να χω κάτι, εσύ εν θα έχεις όμως; Παντρεμένη κορούδα;
ΔιαγραφήΤο κορουδα αρεσεν μου!
ΔιαγραφήΟϊ κορη, εν εσχει προβλημα, εμεις γιορταζουμεν καθε μερα ;)
η θεσσαλονίκη εν παίζεται πολύ ιστορία και μια αίσθηση μυστηρίου που θέλεις να τα ανακαλήψεις ούλλα. το βιβλίο εν θα το θκιαβάσω. εννεν του στιλ μου προτιμώ πιο... με δράση και σασπένς. χαιρετώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://menokypro.blogspot.com/2012/01/blog-post_5508.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΈρχεται η Victoria Hislop για παρουσίαση του βιβλίου της, ευκαιρία να τη γνωρίσεις!